wtorek, 8 lipca 2014

Cyfrowy kątomierz Digital Pitch Gauge - cz.1

O istocie i potrzebie pomiarów modelu pisałem w artykule : Przed pierwszym lotem
Skłoniło mnie to po raz wtóry do budowy jeszcze jednego kątomierza, tym razem znacznie bardziej precyzyjnego i nowoczesnego. Wersję analogową zbudowałem już wieki temu, stosowne rysunki, opis i fotografie zamieściłem w Baterflajowym Świecie.

Kątomierz modelarski.
Na fotografii obok sposób pomiaru i kontroli kąta zaklinowania płata w motoszybowcu laminatowym.
Urządzenie dość dokładne i służy mi od lat.
Jednak idąc z duchem czasu obił mi się o oczy miernik cyfrowy, generalnie używany do pomiarów i regulacji głowic w modelach śmigłowców.
A gdyby tak połączyć właśnie ten cyfrowy wskaźnik z resztą ?. Opiszę niebawem całe urządzenie, budowę itd.
Na chwile obecną tytułem wprowadzenia przedstawić chciałem sam wskaźnik.

Produkcja oczywiście MADE IN PRC.
Kątomierz modelarski cyfrowy DIY  Digital Pitch Gauge

Specyfikacja techniczna :
  • wymiary 45 x 32 x 12 mm
  • waga 35 g
  • zakres pomiaru -90 do 90 stopni
  • rozdzielczość 0.1 stopnia
  • zasilanie Li-ion





Kątomierz modelarski cyfrowy DIY  Digital Pitch Gauge
Funkcjonalność :

  • podświetlany monitor LCD
  • automatyczna detekcja poziomu horyzontalnego
  • funkcja zerowania poziomu w dowolnym momencie
  • funkcja zapamiętywania wyniku
  • automatyczna rotacja ekranu
  • wbudowany magnes w dole obudowy
  • automatyczne wyłączanie po 3 minutach
    ( moim zdaniem minus )
W oparciu o to urządzenie zbudowany zostanie system pomiarowy ( dumnie zabrzmiało )
Co najciekawsze, na opakowaniu wspominają że jest to kompatybilne z systemami XP, Vista i Win 7, bardzo mnie to ucieszyło. czekam z niecierpliwością na pierwszy blue screen :)  

1 komentarz: