KONTAKT

AvatarW celu ułatwienia kontaktu, zadawania pytań ogólnych, które nie są związane z jakimkolwiek artykułem, który już jest na tym blogu lub też kiedyś się znajdzie proponuje właśnie w tym miejscu się odzywać. Jeśli zaś czytelniku mój drogi masz potrzebę zwrócić się do mnie "osobiście", czyli bez możliwości wglądu w Twe słowa osób trzecich pisz na adres :





Nim jednak skrobniesz do mnie informuje iż ;

Dokumentację modeli ToTo i innych moich konstrukcji udostępniam jedynie i tylko w formacie PDF. Plany te dostępne są w serwisie www.motylasty.pl
Wszelkie prośby o udostępnienie planów w formacie "pod ploter", w formatach DWG, DXF, CDR i innych będę ignorował i nie odpowiadam na maile z takowymi prośbami.
Nie udzielam też porad typu "jakie wyposażenie, czy ten silnik będzie dobry, jaka aparatura etc. i proszę nie kierować do mnie maili z takowymi zapytaniami. Gro tych modeli wielokrotnie było opisywanych na forach modelarskich i tam proszę kierować swe pytania do innych budowniczych i modelarzy.



18 komentarzy:

  1. Dziękuje ! Panie Tomaszu. Pana porady sprawiają że staję się profesjonalistą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano bardzo mnie to cieszy, powodzenia w działaniach.

      Usuń
  2. Witam, chiałbym zapytać o model samolotu TOTO-0. Jaka jest jego waga? W którym punkcie na szydłach wyważać ten model? Jeśli będzie ważył 700g czy poleci?, I jak go 1 raz rzucić aby nie zrobił tzw. "Kreta" albo nie wleciał w ziemię ? Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam wagi prototypu, powstał lata temu.
      Co do wyważenia, SC w granicach od 25 do 30 procent licząc od krawędzi natarcia płata.
      Na początek bardziej przednie wyważenie będzie lepsze.

      O oblocie, przygotowaniu itd pisałem w MODELMOTORZE :

      Proponuje poczytać nast. artykuły :

      https://modelmotor.pl/webpage/pl/przed-pierwszym-lotem-przygotowanie-modelu-do-oblotu.html

      https://modelmotor.pl/webpage/pl/przed-pierwszym-lotem-oblotem-modelu.html

      https://modelmotor.pl/webpage/pl/pierwszy-lot-trymowanie-i-regulacja-modelu.html

      Usuń
  3. Dziękuje Bardzo za szybką odpowiedź :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałbym jeszcze zapytać jakie ustawić wychylenie serwomechanizmu w stateczniku poziomym i pionowym (1 raz będe leciał samolotem rc)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proponuje oblot modelu ustaleń od 6 mm. w plusie i minusie a na lotkach od 4 mm. Pomiar dokonaj na krawędzi steru.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,
    Znalazłem Pana posty na jednym z forów w sprawie ocen nadajników Aurory i Taranisa lecz brakło tam zakończenia czy można się dowiedzieć na jakim zakupie Pan się zdecydował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to już było chyba jakiś czas temu.
      Taka moja przypadłość, że czasami coś rozpoczynam i nie kończę.
      Wybrałem Aurorę z racji powiedzmy filozofii programowania.
      mam dostęp również do Taranisa, ale na ten moment Aurora i JR-y
      zupełnie mi wystarczają.

      Pozdrawiam
      Motylasty

      Usuń
  7. Zapytałem gdyż rozważam właśnie te dwa nadajniki jako tegoroczny zakup niestety nie używałem żadnego z nich ale skłaniam się do Aurory właśnie ze względu na programowanie i wystarczającą ilość funkcji dla samolotów i szybowców(w Taranisie użył bym chyba z 1/3). Swoją drogą świetne artykuły w model motor, bardzo uczące.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór ! Szanowny Panie Tomaszu proszę o niewielką pomoc? W skutek starości i wyschnięcia na pewnych modelach z pianki EPP odpadają naklejki. Proszę o propozycje odpowiedniego rodzaju kleju.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry. Mam kłopoty ze szlifowaniem połączeń które po sklejeniu chciałbym doszlifować na okrągło. Zamiast polimerowego dragona użyłem soudala 66a który szlifuje się lepiej od smoka, jednak tak czy siak sprawia mi to trudność. Klej jak wiadomo jest dużo trwardszy od pianki, i należy uważać, ale mi nie udaje się zebrać go na równo z depronem. Patrząc na Pana kadłuby i noski mam wrażenie, że musi być tu jakaś metoda o której nie wiem... Mam rację, czy poprostu muszę być bardziej cierpliwy?

    OdpowiedzUsuń
  10. Po pierwsze cierpliwość. Żadnych "cudów" nie czynie, nie potrafię.
    Soudal doskonale się szlifuje, jednak nie naciskamy zbyt mocno, gradacja papieru na początek ok 120, później 200-220.
    Proponuję zapoznać się z tym : http://motylasty.pl/warszt_4.html#dwarsz2
    Oraz : https://modelmotor.pl/webpage/pl/epp-jako-material-modelarski-czesc-ii.html
    Głowa do góry , nie zrażać się i .... walczyć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za odpowiedź! Artykuły znam bardzo dobrze, na hasło "depron" google huczy :) Zresztą są świetnie napisane, przyjemnie się czyta. Cóż, przy tej ładnej pogodzie można pokusić się o spacerek do ciastoramy, nakupić papieru i napylić w kuchni. Miłej niedzieli.
    Przemek

    OdpowiedzUsuń
  12. urwane wyjscie ogniwa lipol- czym to zlutowac?bo probowalem i kalafoni i cyny oczywiscie, i kabel i tak nie trzyma sie bieguna- pozniej kwasem, i to samo-tez nie trzyma- pozostaje mocowanie mechaniczne, petla z drutu/najlepiej chyba srebrnego srednicy solidnej-ok fi3mm i mocne zacisniecie, bo takiej zgrzewarki nie mam.Jak to inaczej zlutowac? dzieki z gory zarade

    OdpowiedzUsuń
  13. Kalafonia i cyna, wpierw dobrze oczyścić styki, przeszlifować papierem ściernym.
    Lutownica - kolba dużej mocy. Żadna transformatorowa.
    W żadnym wypadku nie używamy kwasu.
    Proponuję przeczytać ten artykuł : http://mdiy.pl/budowa-pakietu-li-ion-z-ogniw-18650-cz-1/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń