poniedziałek, 7 lipca 2014

Żywice firmy Joker

Od jakiegoś czasu na rynku dostępne są nowe kleje firmy JOKER.
Prócz różnego rodzaju klejów cyjanoakrylowych oferta producenta została poszerzona o żywice.
Cena i stosunek jej do pojemności wydają mi się doskonała alternatywą dla żywic Great Planes, UHU i innych. Z żywicami UHU nie miałem do tej pory jakichkolwiek problemów, pomimo faktu iż czasami używałem produktów przeterminowanych nie spotkałem się z żadnymi niespodziankami.
Zupełnie inaczej było u mnie z żywicami Great Planes, zarówno żywice 6 minutowe jak i 30 minutowe po krótkim czasie od rozpakowania zaczynały żyć własnym życiem. Pomimo faktu, że starałem, się kupować u różnych dostawców  za każdym razem jeden z komponentów ulegał samoistnemu zbryleniu.
Wywaliłem kilka opakowań, tyczyło to żywic w mniejszych i większych opakowaniach.
Jakiś czas później spróbowałem ten zbrylony komponent podgrzać i wracał o dziwo do postaci płynnej.
Używam tak ożywionej żywicy tego producenta, ale w miejscach, które nie wymagają w procesie klejenia aż takowej uwagi. Cóż jakoś im nie ufam. Zauważyłem też, ze tak przywrócona do życia żywica po kilku tygodniach zaczyna mięknąć, tak powtórzę raz jeszcze MIĘKNĄĆ. Co już praktycznie deklasuje ten wyrób w mojej opinii. Inną sprawa w przypadku tych żywic był fakt, że czasy żelowania to był dosłowny totolotek, żywica 6 minutowa żelowała mi w różnych czasach. Raz było to deklarowane 6 minut, innym razem żywica zaczynała wiązać po 20 minutach. Niby amerykańska :).

Joker - żywicaDlatego też z pewną nieśmiałością nabyłem wzmiankowane żywice Jokera. Cena bardzo fajna w stosunku do pojemności. Produkt konfekcjonowany w butelkach z naniesiona podziałką, co znacznie ułatwia jej dozowanie.W trakcie mieszania żywica nie blednie, czyli najpewniej nie łapie wilgoci, cały czas jest klarownie przezroczysta. Używam zarówno żywicy 5-cio, jak i 30-sto minutowej. Jak do tej pory nie spotkały mnie z ich stron jakiekolwiek nie miłe niespodzianki. Czasy wiązania i żelowania faktycznie wynoszą 5 i 30 minut. Po około pół godzinie od utwardzenia już można miejsce klejone, czy też laminowane szlifować. Oczywiście pełne wiązanie następuje w przeciągu około 24 godzin. Spoina jest klarowna, przezroczysta i twarda. Na ten moment jestem bardzo zadowolony z tego kleju, używam od około dwóch miesięcy. Czy polecam ?, no chyba tak.
Po lewej żywica 30 minutowa, pomarańczowa i niebieska zatyczka, po prawej żywica 5 minutowa.
Trochę więcej o innych klejach : http://motylasty.pl/warszt_4.html#dwarsz4




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz