poniedziałek, 10 lutego 2014

ToTo-18 Shatan - dalsze moje z drzewnem boje.

Zajęcia dni ostatnich nie pozwoliły mi poszaleć zbytnio w temacie modelarstwa, w innych tematach zresztą też nie. Ale pomimo tego coś tam zrobiłem. Wkleiłem wreszcie w połówka płata mocowania kieszeni, wreszcie i same kieszenie zostały wmontowane. Zgodnie z przedstawionymi wcześniej rysunkami płaty ( a raczej połówki płata ) łączone będą płaskownikiem stalowym 12x2 w kieszeni miedzianej ( a może mosiężnej ) o ściankach 0,5 mm. Mocowanie tylne to kieszeń z rury węglowej. Zastanawiałem się dość długo nad samym wzmocnieniem kieszeni głównej przedniej. Kieszeń zbudowana jest z dwóch rodzajów sklejki, od strony dźwigara jest to sklejka 3 mm , do niej doklejona ( dolaminowana ) jest sama kieszeń, później sklejka 2 mm. Od dołu i góry wklejone listwy sosnowe 3x3. Całość zostanie z pokryciem dolnym i górnym złączona z pomocą tkaniny szklanej i żywicy. Myślę, ze takie mocowanie kieszeni będzie mocne.


ToTo-18 ShatanToTo-18 Shatan


Na fotografii po lewej stronie wklejona kieszeń na długości czterech żeber, dolna i górna krawędź usztywnione dodatkowo wklejkami z listwy sosnowej 3x3 , na fotografii po prawej od czoła dodatkowo doklejona ścianka ze sklejki 2 mm. Wszystkie elementy drewniano-sklejkowe zostały "obficie" poklejone żywicą. Rura węglowa chwilowo wklejona z pomocą CA, Zostanie ona dodatkowo oklejona wstawkami balsowymi. Przestrzeń pomiędzy pierwszymi zebrami zostanie w całości wypełniona balsą.


ToTo-18 ShatanToTo-18 Shatan

Obie połówki płata przygotowane do pokrycia przednimi kesonami górnym i dolnym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz