czwartek, 27 lutego 2014

Dobór napędów elektrycznych - hamownia.

Jak dobrać napęd, jaki silnik, jakie śmigło, budowa własnej hamowni, analiza wyników.

Hamownia modelarska - budowa i zastosowanie
 Poświęciłem temu tematowi artykuł, który niebawem pojawi się na stronie MODELMOTOR.


Cytat "Jaki wybrać silnik do modelu XXXXX , jakie zastosować śmigło w silniku XXXXX ?.
Hamownia modelarska - budowa i zastosowaniePytania te bardzo często pojawiają się na różnej maści forach internetowych traktujących o modelarstwie lotniczym RC. Pomimo faktu, iż nie jednokrotnie odpowiedzi padają, pytania te a raczej całe wątki poświęcone napędom wałkowane są non-stop.
Hamownia modelarska - budowa i zastosowanieO ile w początkowym okresie napędów elektrycznych modeli latających istniały powiedzmy wytyczne ogólne, o tyle dzisiaj mnogość silników, śmigieł, reglerów może doprowadzić do zawrotu głowy. Lata temu, gdy istniały praktycznie tylko napędy szczotkowe i głównie budowane były motoszybowce zakładano ok 100 Watt mocy na 1 kg modelu – to tak w uproszczeniu.
Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda zupełnie inaczej, różne typy modeli, różne typy silników.
Dobór stosownego napędu do modelu latającego nie jest sprawą prostą.
Bo co to jest napęd stosowny ?
Hamownia modelarska - budowa i zastosowanieKażda klasa modeli kieruje się innymi kryteriami, o ile w modelu klasy ESA praktycznie cały lot odbywa się na pełnym gwizdku, w modelu FPV zależy nam na jak najdłuższej pracy napędu celem uzyskania maksymalnego czasu lotu, wysokości lub odległości, o tyle w przypadku motoszybowców chcemy jak najszybciej wzbić się na wysokość. ....."




W przygotowaniu kolejny artykuł mówiący o wyważaniu śmigieł, wyważarkach etc.

1 komentarz:

  1. To musi być elektronika o wysokiej odporności na przepięcia itp.

    OdpowiedzUsuń