wtorek, 17 listopada 2015

Stojak do aerografu - jak zrobić ?

Co to jest stojak do aerografu ?. Każdy chyba wie. Gdzie nabyć ?. W sklepach modelarskich.
A inna alternatywa ?. Zrobić z tego co pod ręką. Jako, że nie chce mi się czekać aż zdecyduję się na zakup stojaka i mając w świadomości fakt, że jakoś się bez niego obywam od prawie 30 lat postanowiłem sobie taki zrobić. Wpadł mi w ręce kawałek rurki instalacyjnej PCV o średnicy 20 mm i własnie z tego materiału powstał stojak, dodatkowo użyłem śruby M4 z podkładką i nakrętką.
Całość prac trwała około 30 minut.
Potrzebne narzędzia to jakaś piłka do pocięcia rurki, ostry nóż, kawałek papieru ściernego, wiertarka.
Jako kleju użyłem cyjanopanu. Zrobiłem od razu stojak, który utrzyma w ryzach dwa aerografy.
Przy budowie uwagę zwracałem na to, by te aerografy pewnie i stabilnie w stojaku leżały.
Podstawą stojaka jest podstawa laboratoryjna z żeliwa, akurat taka mi zalegała pod ręką.
Samą podstawę można wystrugać z drewna, zrobić ją przykręcaną do blatu stołu, można też stojak zamocować w małym imadle.
Mam nadzieję, że przedstawione fotografie wszystko dokładnie ukazują.

Stojak do aerografu DIYStojak do aerografu DIY


Stojak do aerografu DIYStojak do aerografu DIY


Jak zrobić stojak do aerografu.Jak zrobić stojak do aerografu.

 Stojak fabryczny.                           Stojak zrobiony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz