sobota, 15 lipca 2017

FUNRAY - nowość MULTIPLEXA

FUNRAY - Multiplex
Przewidywałem :), przewidywałem, że MPX z czymś takim wyskoczy. Po narowistym Blizzardzie,
lekko mułowatym Easy Gliderze i prawie bliźniakach  Solius-Heron właśnie coś takiego jest logicznym następstwem. No wygląda i prezentuje się w locie rewelacyjnie, przypomina na pierwszy rzut oka Foxa, jednak Foxowa sylwetka jest niepowtarzalna i po prostu piękna. Z tego co doczytałem FunRay wzorowany jest na konstrukcji typowo akrobacyjnej, jaką jest szybowiec StingRay


Trochę danych technicznych :
FUNRAY - Multiplex

  • rozpiętość - 200 cm
  • długość kadłuba - 123 cm
  • waga do lotu - około 1790-1800 gram
  • powierzchnia skrzydła - 40 dm2
  • obciążenie - 45 g/dm2
  • silnik, wysokość, kierunek, lotki, klapy - 6 serw w modelu.

Model w całości z ELAPORU, elementy wzmacniające kadłub i płaty z "węgla", "szkła", aluminium i plastiku.

W wersji podstawowej owiewka kabiny tak jak kadłub z ELAPORU, opcjonalnie dostępna będzie owiewka makietowa szklana. Ciekawe wzmocnienie krawędzi natarcia płata.





FUNRAY - MultiplexFUNRAY - Multiplex
FUNRAY - MultiplexFUNRAY - Multiplex


Wygląda to wszystko dla mnie bardzo zachęcająco i ..... czekam, aż się pojawi oficjalnie na naszym rynku.


Ze stron tych też pobrałem fotografie modelu.
Podziękowania dla Bogusława S. za przesłanie mi informacji o tym modelu.
189 Euro w wersji  KIT.
https://www.der-schweighofer.at/BK-FUNRAY-Kit-2000-mm-a228463



2 komentarze:

  1. Tomasz Fun Ray jest już u nas w Riku Modelsport ale niestety w RR
    1700 pln
    http://riku.pl/towar/fun-ray-rrl-multiplex-264334-model-samolotu-rc/p/kontekst/3825/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodam ze świszczy w powietrzu przyzwoicie.

    OdpowiedzUsuń