czwartek, 1 maja 2014

Projekt Ginter - dalsze rysowanie.

Sketchup - ToTo-20 GinterCoraz bardziej podoba mi się sylwetka tego samolotu.
Walczę z dalsza częścią dokumentacji wstępnej cały czas miotając się pomiędzy modelem w pełni sterowanym, czyli posiadającym lotki, wysokość i kierunek, a modelem wyposażonym tylko w klapolotki.

Konstrukcja ta sama w sobie z racji proporcji już jest pewnym wyzwaniem z racji problemów z wyważeniem, które się pojawią.
Mocno obciążony napędem tył i większość mas tam skupionych.
Sketchup - ToTo-20 Ginter

Sketchup - ToTo-20 GinterSketchup - ToTo-20 GinterSerwomechanizmy lotek poza SC, jedynie serwo kierunku i wysokości wysunięte w przód. Pewnie zasilanie będę musiał upchać w "dziobie". Jeśli to będzie stabilnie latać, to być może porwę się w większą wersję i z poważniejszych materiałów.  Powiedzmy, ze traktuje to jako prototyp prototypu. Wiele niewiadomych, a głównie profil, co prawda już coś zrobiłem na KFemie, zachowywało się to poprawnie.
Jednak by dość do jakichkolwiek wniosków najpewniej najlepszym wyjściem byłaby budowa dwóch modeli, gdzie jeden na profilu powiedzmy tradycyjnym, a drugi własnie na KFemie.
Jak z rysunków widać, tradycyjny "piankolot", jedynie kadłub będzie wzmocniony dwoma podłużnicami, pewnie jakieś wzmocnienie pod pakiet. Oczywiście płat z dwoma dźwigarami balsowymi i takie same dźwigary na spływie canardów.
Canardy na "łożyskach" z węglowej rurki osadzone w gniazdach z balsy, co nie zostało uwidocznione na rysunkach. najpewniej rysunki jeszcze się pozmieniają w procesie myślowym. W tyle dodatkowa płetwa w części dolnej. Termin realizacji nadal nie określony, priorytetem na dzień dzisiejszy jest Shatan ( ToTo-18).




Przy Shatanie  udało mi się też coś pogrzebać, wlaminowałem w oba płaty skrzynki, wstawiłem przekładki pomiędzy dźwigarowe, wzmocniłem kevlarem. Teraz czekam na balsę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz