środa, 20 maja 2015

AcroMaster - Multiplex cz.3

Acromaster - Multiplex
Wreszcie po długim oczekiwaniu zabrałem się za składanie Acromastera. Wspominałem już o nim parę miesięcy w dwóch postach w październiku zeszłego roku. Część 1 i część 2. 
Zajęty innymi projektami cały czas odkładałem decyzję o budowie tego modelu, jednak już otwarty sezon lotniczy zmusił mnie do pracy. Po rozpakowaniu wielkiego pudła, gdzie wszystko jest wprost fantastycznie zapakowane i zabezpieczone widzimy następujące elementy :
  • kadłub w dwóch połówkach
  • owiewka kabiny
  • komplet bowdenów, dźwigar płata
  • kompletne dwie połówki płatów i lotki
  • usterzenie poziome i pionowe
  • podwozie
  • cała drobnica zapakowana w osobne woreczki

Acromaster - Multiplex
Acromaster - MultiplexModel ten już jest modelem dość wiekowym, dlatego też szukałem wszelkich o nim informacji i wskazówek innych modelarzy. Nie było to dyktowane z mojej strony chęcią poprawiania producenta, nic bardziej błędnego. Multiplex przyzwyczaił mnie już dawno do najwyższej jakości swych wyrobów. Postanowiłem jednak coś tam poprawić. Po pierwsze, gdy tylko mam możliwość staram się tak mocować serwa, by później nie mieć kłopotów z ich wymianą. Dlatego też zrezygnowałem z proponowanej przez instrukcję metody ich wklejania klejem na gorąco. Serwa będą przykręcane w gniazda. Dlatego też wkleiłem w nie kawałki balsy mocno usztywnionej poprzez nasączenie klejem CA rzadkim. Przód kadłuba pomimo tego że jest dość sztywny został dodatkowo od środka wzmocniony poprzez wklejenie kilku prętów szklanych. Miejsca wklejeń to spód, góra oraz boki kadłuba. Zaznaczone to zostało na fotografii czerwona obwódką. 
Acromaster - MultiplexOperacja ta znacznie usztywniła i wzmocniła kadłub. Zastanawiałem się nad wylaminowaniem przodu od środka jedną warstwą tkaniny, pozostałem jednak przy prętach z racji minimalizowania wagi moich poprawek. Następnie dokleiłem od środka obie połówki łoża silnikowego, co nie zostało na fotografii uwiecznione. Wkleiłem też gniazda mocowania kabinki. Wszystkie klejenia do tego momentu odbywały się z pomocą CA rzadkiego i średniego, czasami pomagałem sobie przyspieszaczem firmy Joker.
Acromaster - MultiplexJak widać nie klej modelu zgodnie z kolejnością sugerowaną w instrukcji, jednak do niej zaglądam dość często, by ustrzec się błędów nie odwracalnych. Kabinka modelu została pomalowana sprayem metalicznym do styro. W końcu skleiłem obie połówka kadłuba. Producent sugeruje użycie CA, Postąpiłem jednak inaczej, miejsca łączenia posmarowałem UHU Porem. W gniazda wlałem średni CA. Złączyłem obie połówki, następnie od strony zewnętrznej w szczeliny wlałem rzadki CA i natychmiast spryskałem to przyspieszaczem. Zastanawiam się nad kolorystyką modelu. Nie wiem jeszcze czy będę go malował, ale na pewno w jakiś sposób zaznaczę spód płatów, byc może pasami taśmy kolorowej. CDN.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz