poniedziałek, 12 maja 2014

Panda sport firmy Multiplex


PANDA sport - Multiplex

PANDA - sport - Multiplexa dotarła do mnie parę dni temu, jako że junior postanowił jednak latać,  więc skorzystałem z okazji zaznajomienia się z tym modelem. Wybrałem go pod kątem syna mając na uwadze prostotę konstrukcji i właściwości lotne, z którymi wcześniej się zapoznałem na youtubie. I nie powiem, sylwetka modelu bardzo mi się spodobała. Easy Glider, Solius, a teraz kolejny motoszybowiec z tej stajni w mej piwnicy zagościł. Wybrałem wersję KIT, czyli wszystko do poskładania.

Charakterystyka modelu  :

  • rozpiętość 1160 mm
  • długość kadłuba 800 mm
  • waga do lotu około 470 gram
  • sterowanie silnik + kierunek + wysokość

W moim przypadku ( juniora ) będzie troszkę inaczej, dojdą lotki na dwóch serwach 5 - gramowych.
Model jak i inne Multiplexy doskonale zapakowany w duże kartonowe pudło. Wszystkie elementy składowe szybowca osobno zabezpieczone w folii bąbelkowej. Czterojęzyczna instrukcja, niestety nadal Multiplex nie dostrzega polskiego rynku modelarskiego. Plusem instrukcji są bardzo czytelne i doskonale wyjaśniające cały proces budowy modelu rysunki.
Do tego wszystkiego wręcz potwornej wielkości arkusz z naklejkami,
Tutaj jednak producent nie popisał się do końca, gdyż wszystkie elementy kalkomanii będzie trzeba wycinać osobno nożyczkami, zostały one jedynie wydrukowane bez jakichkolwiek nacięć, co miało miejsce w przypadku Easy Glidera i Soliusa.
Dokupiłem do modelu silniczek typu EMP - C2826 1350KV.
Wstępne pomiary z pakietem 3S dały mi na załączonym do modelu śmigle 7x4 około 450 gram ciągu, przy czym nie jest to pomiar w pełni miarodajny z racji już "wypompowanego" pakietu.
Postaram się w najbliższym czasie przedstawić cały proces składania modelu łącznie z przeróbką płata z racji dodania przeze mnie lotek.

PANDA sport - MultiplexPANDA sport - Multiplex

PANDA sport - MultiplexPANDA sport - Multiplex


Chciałem podziękować firmie  MODELMOTOR z Poznania za dostarczenie modelu i tradycyjnie ....... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz